Mijn aanvaring met een inbreker

Door Jism op maandag 19 juni 2017 02:59 - Reacties (49)
Categorie: Overig, Views: 8.733

Kan je je het voorstellen? Je bent aan het werk, rond net een telefoontje af, en terwijl je daar voor een moment zit, hoor je gerommel een ruimte nog geen 3 meter van je af. Wtf.

Omdat het warm vandaag was had ik de achterdeur daar waar mijn auto staat openstaan, zodat het huis een beetje door kon luchten van de warmte de afgelopen dagen. De ruimte is niets meer dan een doorgang in het huis met een schuur daar waar ik kleine dingen stal zoals gereedschap, velgen en noem maar op. Niets bijzonders zou je zeggen ...

Als je de ruimte uit loopt, heb je meteen links m'n kantoor zitten, daar waar ik 6 dagen in de week spendeer zowat aan mijn IT werkzaamheden. In de nachtelijke uren spendeer ik veel uren aan werk maar ook telefoontjes met klanten. Vraag niet in welke branche ik actief ben, die mensen leven nu eenmaal 'snachts. Ik had net getelefoneerd en legde de tel weer aan de lader.

Het moment dat ik sta hoor ik een gerommel geluid in m'n schuur vandaan komen. Geluid dat je als je het voor het eerst hoort, niet plaatsen kunt. Alsof er een mus door je spullen heen gaat, een kat een nest aan het leggen is of een verdwaalde eend ergens is waar het niet hoort. Ik denk bij mezelf, ik maak voor de 10 seconden even helemaal geen geluid meer... even kijken.

Binnen 5 seconden hoor ik overduidelijk, dat er gezocht wordt in m'n spullen. Ik grijp m'n telefoon, zet het lampje aan en storm m'n schuur in. Ik zie er iemand staan, met een oude compaq pc kast ( :') ) in z'n handen die direct de verontschuldiging maakt, ik zit in het verkeerde huis. Hij laat de kast vallen en begint te rennen. Ik twijfel ook geen moment en ren achter die mongool aan.

Terwijl ik naar buiten ren zie ik z'n fiets naast m'n auto staan. Die had die met fietsdrager en al daar maar voor het gemak neergezet. Schreeuwend en scheldend wat voor een flikker het was ren ik 'm achterna. Hard genoeg zodat in ieder geval de buren alert zouden raken. Ik twijfelde zo hard of ik 'm zou moeten vloeren en een paar rotklappen moet verkopen. Aan de andere kant dacht ik, zijn fiets staat naast m'n auto, dat is m'n borg.

Hij rent de hoek om, nog steeds sputterend dat ie in het verkeerde huis was, en hij z'n fiets hebben moest. Oprotten! Vuile hond. Stuk stront! Wat kom je inbreken bij mij ... ?

Ik liep terug, de buurman riep al vanaf het dak of alles oke was. Ik zo nee, ik heb een inbreker in m'n huis betrapt. Kom naar beneden. Terwijl de buurman zich klaarmaakte kwam die mafklap terug. Ik moet m'n fiets hebben... Ik zei 'm dat ie helemaal niks kreeg en dat ie op moest rotten. Hij was ook bang en wist dat ie de sjaak was. Terwijl ik 'm wegjaagde belde ik de politie.

0900-8844 duurde welgeteld 2 minuten op waarop ik nog geen verbinding had. 112 daarintegen bracht me direct met de meldkamer door. Binnen 2 minuten (!!) stond hier een legio aan agenten met honden, de omgeving af te struinen en hadden ze hem en een ander iets verderop al te pakken.

Ik heb het verhaal uitgelegd aan de politie, wat ie exact in z'n handen had, de fiets aangewezen in waarin de sleutel nog zat (framenummer hebben ze genoteerd), uiteindelijk werd me gevraagd even mee in te stappen want ze hadden verderop namelijk 2 gasten staande gehouden, en of ik aan kon wijzen wie het was.

https://tweakers.net/ext/f/j9SCpX4raiMW7BVpinmLOVst/full.jpg

Daar stond ie hoor, stoer kijkend, met z'n shaggie in z'n muil. Ergens denk ik ook dat het beter voor 'm was geweest dat ie z'n fiets naast mn RS4 had staan, en dat dat z'n redding was geweest want ik had 'm een pak slaag gegeven. Gepast geweld gebruiken mag. Iemand voor burgerarrest mag ook. Je moet echter in een split second de keuze maken of je overgaat tot zoiets of niet. Voor hetzelfde geldt draagt diegene een mes op zak.

Zover ik weet is ie meegenomen, hebben ze mijn aangifte opgenomen en hoor ik er morgen wat meer van. De PC kast is voor vingerafdrukken in een zak gestopt en z'n fiets in beslag genomen. Ik mocht de dader overigens niet vanuit de auto aanspreken. Ik wou het namelijk zeker weten, het was iemand met een twents accent. Gewoon een verdwaalde blanke die dacht dat ie hier wel even z'n slag slaan kon.

Met zulke mensen moet je gelijk dealen. Al is het niet voor jezelf, is het wel voor de volgende, daar waar ook ingebroken wordt. Ik ben ook niet bang aangelegd en de verassing op het moment met het lampje de schuur in stormen had ie totaal niet verwacht. Het kon ook anders lopen. Mensen kunnen in een schrik reactie rare dingen doen. Als dat gebeurde dan had ie het de komende 2 maanden kunnen heugen ook.

Ik hou echt niet van inbrekers, mensen die in huis komen stelen. En voor wat? Een PC kast van nog geen 10 euro? Dit zijn de mensen die je woongenot en gevoel van veiligheid letterlijk komen verstoren. Daar maak je korten metten mee. Ik heb wel een dikke +3 voor de politie die er echt met 2 minuten en met 6 man + 2 honden sterk ter plaatse was. Direct zochten ze de omgeving ook af. De dader was namelijk een blokje verder gevonden samen met iemand anders.

Reacties



Door Tweakers user Jism, maandag 19 juni 2017 05:54

Tjaaaa... geef anderen maar weer de schuld van je eigen tekortkomingen! Lekker makkelijk. Blijf gewoon met je poten van andermans spullen af. Hij heeft echt geluk gehad dat z'n fiets naast m'n auto stond. Ik had m gevloerd en rake klappen gegeven. De mafkees.

Door Tweakers user Jeoh, maandag 19 juni 2017 07:43

Jism schreef op maandag 19 juni 2017 @ 05:54:
[...]


Tjaaaa... geef anderen maar weer de schuld van je eigen tekortkomingen! Lekker makkelijk. Blijf gewoon met je poten van andermans spullen af. Hij heeft echt geluk gehad dat z'n fiets naast m'n auto stond. Ik had m gevloerd en rake klappen gegeven. De mafkees.
http://pwq.fryzzle.nl/pwq/assen_032.jpg


Door Tweakers user woekele, maandag 19 juni 2017 08:09

wat ik niet helemaal snap is waarom hij een fietsendrager bij zich had.

Door Tweakers user Jism, maandag 19 juni 2017 08:21

woekele schreef op maandag 19 juni 2017 @ 08:09:
wat ik niet helemaal snap is waarom hij een fietsendrager bij zich had.
Ik denk een gelegenheidsdief. Iemand die net van de kroeg of stad afkwam en per 'toeval' de open deur van m'n schuur zag staan.

Zo'n fietsendrager kan een beetje spullen wel dragen.

Door Tweakers user xFeverr, maandag 19 juni 2017 08:51

Ok mensen, even wat opvoeding:
Politie voor niet dringende meldingen is 0900-8844
Voor dringende meldingen altijd 112. Hartaanval, huis in de hens maar ook een heterdaad. Bellen!

Door Tweakers user SpoekGTi, maandag 19 juni 2017 08:53

Verkapt "Kijk mij een RS4 hebben blog" :P Duurde overigens lang voor je een goed aanhaak daar op pakte :P Dat kon namelijk al in alinea 6, maar goed suspense opbouwen, IK snap dat :P

Door Tweakers user i-chat, maandag 19 juni 2017 09:44

gewoon in elkaar timmeren die graf-aap.

Door Tweakers user Koenzie, maandag 19 juni 2017 09:53

Mooie text, verschrikkelijke BLOG kleuren...

Door Tweakers user mux, maandag 19 juni 2017 12:03

Je mag gewoon 112 bellen. En je bent in je recht om een inbreker op heterdaad met gepaste middelen vast te houden. In elkaar rammen is echt niet nodig.

Door Tweakers user mastr-dc, maandag 19 juni 2017 12:24

mux schreef op maandag 19 juni 2017 @ 12:03:
Je mag gewoon 112 bellen. En je bent in je recht om een inbreker op heterdaad met gepaste middelen vast te houden. In elkaar rammen is echt niet nodig.
Als we met zen allen die mensen eens wat hardhandiger aanpakken zouden ze waarschijnlijk eerder 2 keer nadenken voor ze zoiets doen. Nu zullen er heel waarschijnlijk geen gevolgen zijn en is hij volgende week weer op tour.

Door Tweakers user Kecin, maandag 19 juni 2017 13:14

SpoekGTi schreef op maandag 19 juni 2017 @ 08:53:
Verkapt "Kijk mij een RS4 hebben blog" :P Duurde overigens lang voor je een goed aanhaak daar op pakte :P Dat kon namelijk al in alinea 6, maar goed suspense opbouwen, IK snap dat :P
Ik zat ook te wachten wanneer die kwam :P.

Maar niet leuk Jism, goed gehandeld!
P.s.:
http://24.media.tumblr.co...el69d11N1qgaqcgo1_500.jpg


Door Tweakers user Erik O, maandag 19 juni 2017 16:17

Geen goed woord over voor inbrekers.... Eind vorig jaar mijn hond dood gereden. Week later huis leeg gestolen... Ik geloof niet in toeval. Jammer, en eigen ook maar goed dat ik niet thuis was. Ban ook niet zo bang.

Ben blij met je actie en dat er weer 2 van de straat zijn. _/-\o_


Door Tweakers user Audipower, maandag 19 juni 2017 16:24

Ja, laat maar zien wat je hebt (RS4)?

Pics or it didn't happen ;)

Door Tweakers user Audipower, maandag 19 juni 2017 16:30

Laat maar ik zie het al, een B5je

Door Tweakers user woekele, maandag 19 juni 2017 17:24

Jism schreef op maandag 19 juni 2017 @ 08:21:
[...]


Ik denk een gelegenheidsdief. Iemand die net van de kroeg of stad afkwam en per 'toeval' de open deur van m'n schuur zag staan.

Zo'n fietsendrager kan een beetje spullen wel dragen.
een fietsendrager is een constructie die je achter op je auto plaatst, waar je vervolgens je fiets op kan vervoeren. Wat bedoel jij? Of snap ik het gewoon niet :P

Overigens ben ik van mening dat inbrekers al hun rechten zouden moeten verliezen op het moment dat ze de daad plegen. Maar daar is de wet het niet mee eens :)

Door Tweakers user LopendeVogel, maandag 19 juni 2017 22:41

Audipower schreef op maandag 19 juni 2017 @ 16:24:
Ja, laat maar zien wat je hebt (RS4)?

Pics or it didn't happen ;)
Come on, als er iemand actief is in het Audi topic op tweakers is het Jism wel (RS4 B5 als ik het goed heb).

Door Tweakers user Brandts, dinsdag 20 juni 2017 08:32

Mooi dat ze hem te pakken hebben gekregen. Minder mooi zijn de kleuren zie je in je blog gebruikt. Ik heb de tekst serieus naar Word gekopieerd om het te kunnen lezen zonder mijn ogen te vermoeien :)

Door Tweakers user totempaal, dinsdag 20 juni 2017 09:05

Brandts schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 08:32:
Mooi dat ze hem te pakken hebben gekregen. Minder mooi zijn de kleuren zie je in je blog gebruikt. Ik heb de tekst serieus naar Word gekopieerd om het te kunnen lezen zonder mijn ogen te vermoeien :)
FOk! had je het ook kunnen lezen.... O-) haha Daar was het prettiger leesbaar. :)

Door Tweakers user Saffie_time, dinsdag 20 juni 2017 09:09

:N
Ik had toch wel minimaal verwacht dat ik ergens kon vinden hoeveel lumen er nu uit dat lampje kwam zodat we allemaal weten wat we aan moeten schaffen om inbrekertuig te doen schrikken...
Fijn dat je zelf zo alert was en ook de juiste acties hebt ondernomen! We lezen vandaag de update wel

Door Tweakers user TehNeo, dinsdag 20 juni 2017 09:58

"Ergens denk ik ook dat het beter voor 'm was geweest dat ie z'n fiets naast mn RS4 had staan"

Bah, ik noem mn fiets ook geen batavus, beetje zielige zin man, dat je een RS4 hebt... Daal je goed mee in waarde, well to do people 8)7

Door Tweakers user Joeri.Bijlsma, dinsdag 20 juni 2017 10:50

Ff wat offtopic, maar van welk filmpje halen die mensen die screens weg van die gast die zit te zeuren over een uitkering? Lijkt mij geniaal om dat te zien, maar aan het sbs logo te zien is het redelijk oud :P

@topic, persoonlijk, als ik zo'n persoon in mn klauwen krijg blijft er niet veel van em over, dan maar een jaartje zitten, ik kijk niet zo nauw. Natuurlijk verschilt dit van persoon tot persoon.

Door Tweakers user Ryan_, dinsdag 20 juni 2017 11:00

Joeri.Bijlsma schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 10:50:
Ff wat offtopic, maar van welk filmpje halen die mensen die screens weg van die gast die zit te zeuren over een uitkering? Lijkt mij geniaal om dat te zien, maar aan het sbs logo te zien is het redelijk oud :P.
Probleemwijken ;)

https://www.youtube.com/watch?v=fyWWeF1zM6U

Door Tweakers user Ryan_, dinsdag 20 juni 2017 11:02

Twee deelnemers van dit programma hebben overigens zelfmoord gepleegd.

http://archive.is/ITBhF

Door Tweakers user CrystalViriS, dinsdag 20 juni 2017 12:49

TehNeo schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 09:58:
"Ergens denk ik ook dat het beter voor 'm was geweest dat ie z'n fiets naast mn RS4 had staan"

Bah, ik noem mn fiets ook geen batavus, beetje zielige zin man, dat je een RS4 hebt... Daal je goed mee in waarde, well to do people 8)7
Wat is een RS4...

Door Tweakers user Fly-guy, dinsdag 20 juni 2017 12:53

Gepast geweld gebruiken mag.
Weinig rechters die een wegvluchtende inbreker die dan in elkaar geslagen wordt als gepast geweld gaan zien.

Of je het er nu wel of niet mee eens bent, iemand die op dat moment geen bedreiging meer is mag je niet in elkaar slaan, ondanks dat hij tien seconden daarvoor nog door je spullen stond te rommelen.

Zou zo lullig zijn als jij daardoor problemen zou krijgen....

Door Tweakers user Joeri.Bijlsma, dinsdag 20 juni 2017 13:09

Dank u _/-\o_

moest wel ff graven voor aflevering 3 en 4, maar uiteindelijk gevonden.

Door Tweakers user jorrit91, dinsdag 20 juni 2017 13:50

Nou, stoer verhaal zeg!


Door Tweakers user mark-k, dinsdag 20 juni 2017 16:25

Ryan_ schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 11:02:
[...]


Twee deelnemers van dit programma hebben overigens zelfmoord gepleegd.

http://archive.is/ITBhF
Opgeruimd staat netjes toch? Kan me er echt niet druk over maken als een of andere randdebiel zichzelf van kant maakt

Door Tweakers user earvaag, dinsdag 20 juni 2017 18:02

mijn ervaring met politie is net zo, als het moet komen ze echt snel ter plekke. Alsof ze al al die tijd om de hoek stonden te wachten. Zo was er een inbreker in de buurt, die bij iemand een laptop wou stelen. De bewoner stond onder de douche maar de buurman had hem betrapt en ging er achteraan. nog geen blok verder onder mijn raam werd hij in gesloten door een paar wagens en onderuit gehaald. Dat moet bij elkaar echt maar enkele minuten zijn geweest.

Door Tweakers user Erwin, dinsdag 20 juni 2017 21:32

SpoekGTi schreef op maandag 19 juni 2017 @ 08:53:
Verkapt "Kijk mij een RS4 hebben blog" :P Duurde overigens lang voor je een goed aanhaak daar op pakte :P Dat kon namelijk al in alinea 6, maar goed suspense opbouwen, IK snap dat :P
Haha inderdaad _/-\o_ .
TehNeo schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 09:58:
"Ergens denk ik ook dat het beter voor 'm was geweest dat ie z'n fiets naast mn RS4 had staan"

Bah, ik noem mn fiets ook geen batavus, beetje zielige zin man, dat je een RS4 hebt... Daal je goed mee in waarde, well to do people 8)7
Maar niet zo hard als die RS4 _/-\o_

Door Tweakers user T.C, dinsdag 20 juni 2017 21:54

Een RS4.... tja... wat moet ik zeggen? Is net geen RS6...

Over die inbreker.... officieel mag het niet.... maar als hij heel erg ongelukkig valt, kan je jezelf altijd beroepen op je zwijgrecht. Toelichten kan altijd bij aanwezigheid van een advocaat in de rechtszaal.

Wel kut dat ze inbreken en een PC kast jatten... in huis is niet chill... ik baalde al dat ze mijn Megane hadden gestolen (of die van mijn werkgever that is). Blijf met je poten van andermans spullen af... en anders krijg een hersenbloeding of iets anders leuks.

Door Tweakers user Jism, dinsdag 20 juni 2017 23:31

Ik heb reeds bericht gehad van o.a letselschade, standaard procedure. Ik was in orde verder en ik had geen behoefte aan hulp ofzo. Forensche lui waren hier nog geweest; gewoon even om te kijken of er andere zaken waar mogelijk vingerafdrukken op gevonden konden worden. Maar meer dan een PC kast heb ik 'm niet zien vasthouden op dat moment.

Hier is het artikel nog: www.tubantia.nl/hengelo/p...kraag-in-hengelo~a663cb08/

De dader heeft dit blijkbaar eerder gedaan, zo heb ik me laten vertellen. Toen letselschade belde, vroegen ze of ik een bepaalde wens had met name tot strafbepaling. Ja, zei ik. Stop eens met pamperen en deel eens een echte straf uit.

De dader zelf had vermoedelijk die avond of nacht hier verderop in het cafe gezeten, en dacht z'n slagje te kunnen slaan. Wrong house, fool.
Audipower schreef op maandag 19 juni 2017 @ 16:30:
Laat maar ik zie het al, een B5je
Lach maar, allang al een Audi classic. ;)

[Reactie gewijzigd op dinsdag 20 juni 2017 23:32]


Door Tweakers user Kaasplank, woensdag 21 juni 2017 08:14

SpoekGTi schreef op maandag 19 juni 2017 @ 08:53:
Verkapt "Kijk mij een RS4 hebben blog" :P Duurde overigens lang voor je een goed aanhaak daar op pakte :P Dat kon namelijk al in alinea 6, maar goed suspense opbouwen, IK snap dat :P
ik vond het ook al lang duren voordat hij hem noemde. Volgens mij gilt Jism bij het voorstellen eerst dat ie een RS4 heeft en noemt dan zijn naam :')

Door Tweakers user JerX, woensdag 21 juni 2017 09:10

Haha je bent wel een beetje een sjonny :P Maar goed, ik had hem ook achterna gezeten al scheldend.

Door Tweakers user mark-k, woensdag 21 juni 2017 09:36

Jism schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 23:31:
Ik heb reeds bericht gehad van o.a letselschade, standaard procedure. Ik was in orde verder en ik had geen behoefte aan hulp ofzo. Forensche lui waren hier nog geweest; gewoon even om te kijken of er andere zaken waar mogelijk vingerafdrukken op gevonden konden worden. Maar meer dan een PC kast heb ik 'm niet zien vasthouden op dat moment.

Hier is het artikel nog: www.tubantia.nl/hengelo/p...kraag-in-hengelo~a663cb08/

De dader heeft dit blijkbaar eerder gedaan, zo heb ik me laten vertellen. Toen letselschade belde, vroegen ze of ik een bepaalde wens had met name tot strafbepaling. Ja, zei ik. Stop eens met pamperen en deel eens een echte straf uit.

De dader zelf had vermoedelijk die avond of nacht hier verderop in het cafe gezeten, en dacht z'n slagje te kunnen slaan. Wrong house, fool.


[...]


Lach maar, allang al een Audi classic. ;)
Tja, prepare to be disappointed. Toen we de poetsvrouw van mijn oma op heterdaad betrapten kregen wij ook die vraag, mijn moeder zei toen dat ze hoopte dat ze een taakstraf ofzo zou krijgen, een paar uur later stond ze gewoon weer buiten met alleen een simpele boete die je normaal krijgt als je iets uit een supermarkt steelt. Dat we redelijk konden maken datum het elke week 100 euro is geweest een jaar lang ipv alleen die energie keer boeide ze niet, dat mijn oma zo getraumatiseerd was dat ze een half jaar geen poetsvrouw durfden te hebben blijkbaar ook niet. 350 euro boete en daarmee was het voor justitie afgehandeld...

Door Tweakers user earvaag, woensdag 21 juni 2017 11:33

mark-k schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 09:36:
[...]


Tja, prepare to be disappointed. Toen we de poetsvrouw van mijn oma op heterdaad betrapten kregen wij ook die vraag, mijn moeder zei toen dat ze hoopte dat ze een taakstraf ofzo zou krijgen, een paar uur later stond ze gewoon weer buiten met alleen een simpele boete die je normaal krijgt als je iets uit een supermarkt steelt. Dat we redelijk konden maken datum het elke week 100 euro is geweest een jaar lang ipv alleen die energie keer boeide ze niet, dat mijn oma zo getraumatiseerd was dat ze een half jaar geen poetsvrouw durfden te hebben blijkbaar ook niet. 350 euro boete en daarmee was het voor justitie afgehandeld...
Dat vind ik altijd toch wel het kromme, de schade zit hem niet eens zozeer in datgene wat gestolen is in gevallen als dit. Het kan bij een kwetsbaar persoon als zij toch een negatief domino effect hebben.

Daarom vraag ik me eigenlijk af, of Jism eigenlijk nog in gedrag veranderd is of bepaalde dingen "niet meer durft". Nu lijkt Jism mij iemand die de deur nogsteeds gewoon open laat om te luchten vanuit een bepaalde koppigheid. Zo van ik laat me mijn leven niet beinvloeden door zulke mensen (ik zou je groot gelijk geven).
Maar ik vraag me dan af of je werk er bijvoorbeeld onder te leiden. Omdat je misschien alerter bent op je omgeving en daardoor slecht kan concentreren. Of denk je er toch over na om wat sensoren of een camera te plaatsen (of een knuppel naast het bureau }> ).

Door Tweakers user tilburgs82, woensdag 21 juni 2017 15:04

Nou moet ik het toch vragen. Heeft zo'n Audi eigenlijk richtingaanwijzers? Want volgens mij heb ik nog nooit een audi richting zien aangeven :+

Ik denk dat je goed gehandeld hebt. Als je zoiemand wat aandoet, krijg je ook nog een aanklacht aan je broek. 8)7

Door Tweakers user stresstak, woensdag 21 juni 2017 16:26

Wat een rampzalige kleurstelling hoewel mensen ook wel eens zwart op blauw gebruiken.

En verder, ja, het is een momentopname zo'n beslissing. Ik sta ook niet voor mezelf in.
De verkeerde tegenkomen is dan maar pech. Maar geldt ook voor de ander.

112 bellen, waarom niet. Er is tenslotte gerede kans op moord en doodslag en om nou te wachten tot de wijkagent op zijn mountainbike de straat in komt.. Goed gedaan.

Door Tweakers user Sakesushi, woensdag 21 juni 2017 17:35

leuk verhaal totdat ik RS4 zag staan.

Nep dus.

Door Tweakers user Jism, donderdag 22 juni 2017 02:40

JerX schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 09:10:
Haha je bent wel een beetje een sjonny :P Maar goed, ik had hem ook achterna gezeten al scheldend.
Het gaat om de aanpak. Iemand die zegt hallo wat doet u hier maakt veel minder indruk dan iemand die de ruimte in stormt en meteen met een zaklamp in iemands gezicht staat. Als je kijkt naar aanpak politie of AT bij een arrestatie dan zie je dat ook zij vaak voor de verassing gaan. Die verassing schrikt genoeg af dat de verdachte weinig tot geen tijd eigenlijk heeft iets te kunnen bedenken, en in mijn geval meteen voor het hazepad koos.

Wacht maar tot je in dezelfde situatie ook staat. Je moet in een split second een keuze maken. Ga je 'm achterna? Ga je 'm vloeren als je de kans krijgt? Ga je 'm klappen geven en foto's van 'm maken zodra die op de grond ligt? Laat je 'm gaan?

Ik doe de samenleving ook ergens een gunst lijkt mij. Als je iemand zulk laat schrikken bedenkt ook hij zich een tweede keer als ie weer het idee in z'n kop krijgt om ergens in te gaan staan breken.

Het had voor hem ook anders af kunnen lopen hoor, geloof me maar. Ik doe nooit mensen kwaad maar je hebt echt een verkeerde aan mij in dit soort dingen. En op zulke momenten mag het ook. Het is geoorloofd. Politie zei ook je mag gepast geweld gebruiken in zulke situaties. Als dat vloeren betreft en een beuk op z'n harses om zo tot burgerarrest te komen dan is dat toegestaan.
earvaag schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 11:33:
[...]


Dat vind ik altijd toch wel het kromme, de schade zit hem niet eens zozeer in datgene wat gestolen is in gevallen als dit. Het kan bij een kwetsbaar persoon als zij toch een negatief domino effect hebben.

Daarom vraag ik me eigenlijk af, of Jism eigenlijk nog in gedrag veranderd is of bepaalde dingen "niet meer durft". Nu lijkt Jism mij iemand die de deur nogsteeds gewoon open laat om te luchten vanuit een bepaalde koppigheid. Zo van ik laat me mijn leven niet beinvloeden door zulke mensen (ik zou je groot gelijk geven).
Maar ik vraag me dan af of je werk er bijvoorbeeld onder te leiden. Omdat je misschien alerter bent op je omgeving en daardoor slecht kan concentreren. Of denk je er toch over na om wat sensoren of een camera te plaatsen (of een knuppel naast het bureau }> ).
Ja het heeft invloed. Je denkt nu 2x na als je naar toilet gaat (naar boven) en automatisch de deur opslot draait. Ik doe het nu ook anders, en daar heb ik vrede mee. :) Vroeger liet ik als ik slapen ging de deur wel eens letterlijk van het slot, maar de deur wel dicht. Dat is nu wel anders.

Maar dat komt omdat er ook steeds vaker inbraken hier plaats vinden blijkbaar, en langzamerhand zo'n idee krijg van waar het gajes vandaan lijkt te komen iedere keer.

Door Tweakers user Speculum, donderdag 22 juni 2017 16:15

SpoekGTi schreef op maandag 19 juni 2017 @ 08:53:
Verkapt "Kijk mij een RS4 hebben blog" :P Duurde overigens lang voor je een goed aanhaak daar op pakte :P Dat kon namelijk al in alinea 6, maar goed suspense opbouwen, IK snap dat :P
Ik dacht precies hetzelfde _/-\o_

Door Tweakers user ybos, vrijdag 23 juni 2017 18:51

beetje geen stijl blog hier op tweakers :P

Door Tweakers user peschinl, zondag 25 juni 2017 21:33

. Ik twijfelde zo hard of ik 'm zou moeten vloeren en een paar rotklappen moet verkopen.

wow agressief mannetje ben je zeg en dat al voor een pc van 10 euro.

Door Tweakers user Jism, woensdag 28 juni 2017 15:13

peschinl schreef op zondag 25 juni 2017 @ 21:33:
. Ik twijfelde zo hard of ik 'm zou moeten vloeren en een paar rotklappen moet verkopen.

wow agressief mannetje ben je zeg en dat al voor een pc van 10 euro.
Ja joh.


Ik wil jouw reactie wel eens zien als je iemand treft in je huis die je spullen tracht te stelen. Ga je thee met 'm drinken?

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Via deze link kun je inloggen als je al geregistreerd bent. Indien je nog geen account hebt kun je er hier n aanmaken.